Sunday, July 15, 2012

Jajan time aku kecik2 Dulu... ha ha ha... seyes miss this time.

                       Malam nie tengah keje sambil duk mengoogle blog2 tetiba aku terjumpa gambar nie. Tetiba teringat cekedis2 ( bahasa kg aku perak). Seyes aku rindu makanan and permainan nie. Kalau dah besar nie tetiba merengek nak benda nie alamatnyer dapat penampor lah jawabnyer ha ha ha.


                        Cekelat nie giler sedap. Dah lama aku tak jumpa. Dulu masa Aku kecik aku cukup suka cekelat nie. selalu beli kat kedai ane ane dua posen dapat 5. ha ha ha. Paling best sebat ada satu layer lapisan pembalutnyer boleh makan sebab bila letak kat lidah benda tu cair.. ha ha ha... Skang nie aku pernah arr try nak cari tapi x pernah yang jumpa.



                      Yang nie belon yg boleh tiup2 tu. Aku tak tahu lar aper nama dia tapi dulu selalu aku beli. Harga dia seposen satu. Skang nie aku tak tahu mana nak cari belon nie.


                    Masa aku skolah tadika dulu aku tadika dekat Tadika Kemas Taman Lintang Sungai Siput Perak. Cikgu pertama aku. Aku masih ingat Nama Cikgu aku tu sampai sekarang. Nama Dia Cikgu Dayang. Aku tak Tahu sama ada cikgu nie masih ada lagi ker tak. Dulu masa aku balik jer dari tadika aku jalan kaki balik umah sebab dekat jer. Zaman dulu mana ada kes2 cam sekarang nie. So bila balik tu aku selalu singgah umah apek kat tepi tadika tu. Dia banyak jual cekedis2 kopok2 yang pelik2 lah. Dulu2 masa aku skolah blanja aku mama bagi 50 sen jer. Bukan cam budak zaman Sekarang nie. aku nak share dengan korang gambar2 makanan or jajan yg selalu aku beli masa balik skolah.

1. Chewing Gum. Seyes aku giler benda nie masa aku kecik2 dulu. Ini lah ropernyer... klau skang nie cari entah ada entah idak lagi.





                       Dulu Arwah atuk aku selalu singgah umah aku kalau dia pi pekan. biasanyer kalau dia singgah kami mesti dapat duit dia bagi. Singgit. Dulu kalau duit singgit tu besar giler. macam2 benda yang aku boleh beli dengan duit singgit tu. Antaranyer ialah...







                  And This is one of my faverete.. Ha ha ha...


                       Tapi Skang nie agak susah aku nak cari benda2 nie semua. kalau ada pun quantity or kualiti dia agak kecik or sikit arr. Dah tak macam dulu. Seyes rindu giler time masa kecik. And Aku rindu dekat ayah aku sebab masa kecik2 dulu aku rapat dengan Arwah ayah aku.. Alfatihah...

No comments: