Tuesday, April 21, 2020

Foodies : Neighbor's Coffee Bar.



                                            Foodies : Neighbor's Coffee Bar. 



 ** Before korang nak kecam-kecam, this was taken before MCO or PKP okeh. **


    This took place on January this year. Berapa hari bulan aku tak ingat. Few day aku duk teringin nak makan souffle pancake nie. Tu lar duk layan banyak sangat video makanan kat Youtube nie lar jadinya.

So aku duk google2 aku jumpa lar kedai nie.  Finally tercapai gak cita2 aku nak makan pancake nie haha. Nie belanja makan aku seminggu kat office okeh aku kumpul2.

Meh belanja ckit makanan yang aku order. Not that much. Yes memang aku duk terfikir nk buat video mukbang cam kat Youtube tu. apakan daya perut aku tak leh terima banyak makanan sekali makan. Makan banyak kali tak pe. 

Meh aku belanja kome gambar makanan yang aku dah try kat sana. 




                For The drink aku order Ice matcha latte, lemonade and Mocha (tiada dalam gambar). Harga standard lar. About RM10 - 14 per drinks. For me lar Drink bit pricey with the glass yang ko dapat. If ko pegi to other standard coffe shop, hipster coffee ker apa ko boleh dapat gelas yang a bit besar dari nie.  Since Drink dia full of flavour then aku consider ckit lar. But for me, aku harap cawan dia leh upgrade ckit.  


 

This is Breakfast plate. Sorry I cant remember what exactly apa nama dia. Harga lebih kurang dalam RM 29.00.  For me worth it lar with the portion yang dia dapat. Taste perfect to me. From the mushroom sampai lar ke omelette and crunchy toast dia tu.   

  



Yang kat bawah nie pesto Chicken. Price about RM 26.00.  Actually yang nie kawan aku yang order. Rasa dia memang on point. Aku jarang nak makan pesto nie sebab tak banyak tempat yang dapat buat pesto sauce dia sedap. Kalau tak pandai buat, akan ada rasa after taste yang memang buat aku rasa nk berus tekak aku so that rasa dia tu tak melekat. haha. But worth it. 

 


Finally, the sexy Fuwa-fuwa pancake with soft serve ice cream ( RM 23.00).  This is melted my hard babe. cair dalam mulut.  Aku rasa maybe aku boleh makan benda nie selama seminggu haha. But what to do

 


Actually ada fews menu yang aku nak share but aku lupa pulak nak tangkap gambar menu dia so korang cari sendiri lar nanti.  Aku rasa benda pertama yang akan aku buat lepas habis PKP nie nak makan kat sini.

FYI, menu dia not that much. But for this kind of Cafe aku rasa worth it sebab pada aku kalau kau letak banyak menu, ko tak kan boleh nk sustain taste and flavour yang ada dalam makanan kau. 


Till then... See ya. 

No comments: